.۱. وظایف را محول کنید
استفاده از روش های تفویض اختیار را برای تقسیم وظایف بین اعضای تیم خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر وظایف مختلفی را در لیست کارهای خود دارید، در نظر بگیرید که برخی از این وظایف را به دیگران اختصاص دهید، اگر بدون کار کردن روی آنها انجام شوند.مهارت های سخت خوب
تفویض وظایف همچنین می تواند به شما اجازه دهد تا روی تکالیف دیگری کار کنید که ممکن است به طور خاص به شما اختصاص داده شوند، در حالی که بقیه اعضای تیم می توانند وقت خود را به کارهایی اختصاص دهند که در غیر این صورت زمان یا منابع را از پروژه های مهم دیگر می گیرند. به عنوان مثال، اگر ایمیلهایی دارید که باید به آنها پاسخ داده شود، اما یکی از همکاران میتواند در پاسخهای خود همان توجه را به جزئیات ارائه دهد، در حین انجام تکالیف مربوطه که هیچ کس نمیتواند (یا اجازه انجام آن را ندارد) به او این وظیفه را بدهید. ) کامل.
۲. از استراتژی پومودورو استفاده کنید
بهره وری بیشتر در محل کار می تواند به شدت به مدیریت زمان شما بستگی داشته باشد و روش پومودورو یک استراتژی است که ممکن است برای مدیریت کارآمدتر زمانتان مفید باشد. روش پومودورو مانند زمانبندی استراحت، از یک تایمر استفاده میکند، که در آن شما خود را به مدت 20 دقیقه به یک کار اختصاص میدهید (البته میتوانید این زمان را به 30 دقیقه افزایش دهید)، روی آن کار کنید تا زمانسنج خاموش شود و سپس یک تایمر پنجگانه انجام دهید. دقیقه استراحت این استراتژی می تواند موثر باشد زیرا زمان بیشتری را برای کار بدون وقفه و متمرکز فراهم می کند و سپس راهی برای عقب نشینی از کار برای چند دقیقه قبل از بازگشت برای تکمیل آن فراهم می کند.
۳. وقفه ها را محدود کنید
وقفه ها می توانند ما را در طول روز به حاشیه برانند. حتی اگر ممکن است از روابط خود با همکاران خود لذت ببرید، از دست دادن زمان به دلیل مکالمات، جلسات غیررسمی و سریع یا بحثهای موضوعی میتواند جریان کاری شما را مختل کند و بهرهوری کلی شما را کاهش دهد. برای محدود کردن تعداد وقفه ها در طول روز، از چند استراتژی استفاده کنید.
ممکن است انتخاب کنید که برای بخشی از روز در دفتر کارتان بسته باشد، یا اگر در یک محیط اداری باز کار میکنید، ممکن است از هدفونهای حذف نویز برای محدود کردن صداهای پچ پچ و تعامل دفتر استفاده کنید. هدفون همچنین میتواند راهی مودبانه اما بیصدا باشد تا به همکارانتان بفهمانید که باید روی پروژههایی که روی آنها کار میکنید تمرکز کنید.
هنگام اجرای استراتژی هایی که به شما کمک می کند بهره وری کار خود را افزایش دهید، مهم است که تا آنجا که می توانید سازگار باشید. به خودتان اجازه دهید تا مهارت های خود را بیاموزید و توسعه دهید، و مطمئن باشید که بهره وری شما نیز به بهبود ادامه خواهد داد.ذهن و سلامت فیزیکی
.۱. وظایف را محول کنید
استفاده از روش های تفویض اختیار را برای تقسیم وظایف بین اعضای تیم خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر وظایف مختلفی را در لیست کارهای خود دارید، در نظر بگیرید که برخی از این وظایف را به دیگران اختصاص دهید، اگر بدون کار کردن روی آنها انجام شوند.مهارت های سخت خوب
تفویض وظایف همچنین می تواند به شما اجازه دهد تا روی تکالیف دیگری کار کنید که ممکن است به طور خاص به شما اختصاص داده شوند، در حالی که بقیه اعضای تیم می توانند وقت خود را به کارهایی اختصاص دهند که در غیر این صورت زمان یا منابع را از پروژه های مهم دیگر می گیرند. به عنوان مثال، اگر ایمیلهایی دارید که باید به آنها پاسخ داده شود، اما یکی از همکاران میتواند در پاسخهای خود همان توجه را به جزئیات ارائه دهد، در حین انجام تکالیف مربوطه که هیچ کس نمیتواند (یا اجازه انجام آن را ندارد) به او این وظیفه را بدهید. ) کامل.
۲. از استراتژی پومودورو استفاده کنید
بهره وری بیشتر در محل کار می تواند به شدت به مدیریت زمان شما بستگی داشته باشد و روش پومودورو یک استراتژی است که ممکن است برای مدیریت کارآمدتر زمانتان مفید باشد. روش پومودورو مانند زمانبندی استراحت، از یک تایمر استفاده میکند، که در آن شما خود را به مدت 20 دقیقه به یک کار اختصاص میدهید (البته میتوانید این زمان را به 30 دقیقه افزایش دهید)، روی آن کار کنید تا زمانسنج خاموش شود و سپس یک تایمر پنجگانه انجام دهید. دقیقه استراحت این استراتژی می تواند موثر باشد زیرا زمان بیشتری را برای کار بدون وقفه و متمرکز فراهم می کند و سپس راهی برای عقب نشینی از کار برای چند دقیقه قبل از بازگشت برای تکمیل آن فراهم می کند.
۳. وقفه ها را محدود کنید
وقفه ها می توانند ما را در طول روز به حاشیه برانند. حتی اگر ممکن است از روابط خود با همکاران خود لذت ببرید، از دست دادن زمان به دلیل مکالمات، جلسات غیررسمی و سریع یا بحثهای موضوعی میتواند جریان کاری شما را مختل کند و بهرهوری کلی شما را کاهش دهد. برای محدود کردن تعداد وقفه ها در طول روز، از چند استراتژی استفاده کنید.
ممکن است انتخاب کنید که برای بخشی از روز در دفتر کارتان بسته باشد، یا اگر در یک محیط اداری باز کار میکنید، ممکن است از هدفونهای حذف نویز برای محدود کردن صداهای پچ پچ و تعامل دفتر استفاده کنید. هدفون همچنین میتواند راهی مودبانه اما بیصدا باشد تا به همکارانتان بفهمانید که باید روی پروژههایی که روی آنها کار میکنید تمرکز کنید.
هنگام اجرای استراتژی هایی که به شما کمک می کند بهره وری کار خود را افزایش دهید، مهم است که تا آنجا که می توانید سازگار باشید. به خودتان اجازه دهید تا مهارت های خود را بیاموزید و توسعه دهید، و مطمئن باشید که بهره وری شما نیز به بهبود ادامه خواهد داد.ذهن و سلامت فیزیکی